آخرین اخبار

نماینده ارومیه: حقوق کارگران باید افزایش یابد/ چرا سیلی تورم را کارگران می خورند؟

روح الله حضرت پور در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد گفت: موضوع اشتغال در همه جای دنیا محور توسعه است  ولی در کشور ما به رغم اینکه جز ثروتمندترین کشورهای دنیا هستیم  در ایجاد اشتغال ضعف داریم. وی افزود: کشور به یک […]

اشتراک گذاری
۱۸ آذر ۱۴۰۲
42 بازدید
کد مطلب : 231

روح الله حضرت پور در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد گفت: موضوع اشتغال در همه جای دنیا محور توسعه است  ولی در کشور ما به رغم اینکه جز ثروتمندترین کشورهای دنیا هستیم  در ایجاد اشتغال ضعف داریم.

وی افزود: کشور به یک برنامه مدون برای تولید و اشتغالزایی نیاز دارد  چرا که با ایجاد اشتغال و تولید باری از روی دوش دولت برداشته می‌شود.
حضرت پور بر استفاده از ظرفیت های فارغ التحصیلان دانشگاهی  در ایجاد اشتغال در کشور تاکید کرد و گفت: بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور بیکار هستند.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با تاکید بر بازنگری مجدد حقوق و دستمزد کارگران گفت: کارگر ایرانی با این پایه حقوق چگونه می‌تواند گذران زندگی کند؟
وی ادامه داد: برخی می فرمایند افزایش حقوق تورم زا است چرا باید سیلی افزایش تورم را کارگران بخورند؟
نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر کارگر ایرانی چون رسانه, رانت و حامی ندارد زیر بار تورم له شده و صدایش به جایی نمی رسد.
حضرت پور افزود:آقای وزیر به خاطر آخرت خود دستمزد کارگران را مورد بازنگری قرار دهید.
رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده از سوی خانه کارگر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان ۴۵۰ هزار بیمه شده اجباری وجود دارد.
حضرت پور تصریح کرد:  ۶۵ درصد کارگران استان  فاقد مسکن بوده و ۸۰ درصد کارگران استان با قراردادهای سفید امضا در حال کار کردن هستند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس بیان کرد: آذربابجان غربی تنها استانی در کشور است که فاقد مهمانسرای کارگری است و طبق آمار اعلامی ۲۰ هزار کارگر ساختمانی در استان و ۸ هزار در ارومیه در صف انتظار بیمه قرار دارند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *